Mycie i polerowanie auta może nas kosztować sporo pracy. Trzeba się mocno napracować, aby nie powstały zacieki a karoseria pięknie błyszczała. Za to efekt końcowy naszych starań z pewnością będzie o wiele bardziej zachwycający.
Pomimo, iż myjnie automatyczne kuszą nas niskimi cenami za usługi (mycie auta to koszt około 10-30 zł), warto zakasać rękawy i osobiście wziąć się do roboty. Myjnie niestety mają to do siebie, że czyszczą auto bardzo pobieżnie, dlatego nic nie zastąpi dokładnej pielęgnacji karoserii naszego auta jak własnoręczna praca. Ponadto myjąc ręcznie ochronimy nasz lakier przed ewentualnym porysowaniem szczotkami mechanicznymi na których często lubią osiadać drobinki piasku. Może też się zdarzyć, że zbyt krótki program wstępnego mycia nie usunie z lakieru całego brudu, który będzie rozcierany na całej karoserii.
Mycie auta należy rozpocząć od oczyszczenia karoserii z brudu. Warto w tym celu udać się na myjkę ciśnieniową. Idealnie byłoby, gdybyśmy znaleźli taką, która posiada specjalny zbiornik na środki czyszczące, co umożliwiłoby nam samodzielny dobór płynów. Jeśli jednak na myjkę się nie wybieramy spokojnie możemy wykorzystać zwykłe wiadro z ciepłą wodą i gąbkę.
Obecnie na rynku znajduje się cała gama produktów do pielęgnacji aut. Przed przystąpieniem do pracy należy zapoznać się z zaleceniami producenta płynu podanymi na etykiecie opakowania (m. in. proporcję mieszania środków z wodą). Skład detergentu powinien być neutralny dla wszystkich powierzchni – plastikowych , lakierowanych, gumowych i szklanych.
Do mycia samochodu należy używać miękkiej gąbki, miękkiej, bawełnianej szmatki bądź szczotki z naturalnym włosiem. Na pewno nie są wskazane popularne gąbki do mycia naczyń, które są niebezpieczne dla naszego lakieru. Samochód po umyciu i opukaniu należy wytrzeć gdyż wysychająca woda powoduje zacieki.
OPONY I FELGI
Wbrew pozorom to nie zanieczyszczenia drogowe są najtrudniejsze do usunięcia, lecz pył z okładzin hamulcowych wżarty w powierzchnię felgi. Do usunięcia zabrudzeń stosuje się zwykle silne preparaty zawierające kwas solny. Pozostałości detergentów należy jak najszybciej spłukać. Przy okazji warto również zakonserwować opony, co spowolni ich starzenie.
MYCIE SILNIKA
Mycie silnika to spore ryzyko. O wiele bezpieczniej zlecić pracę doświadczonym fachowcom. Należy pamiętać, żeby pod żadnym pozorem nie polewać rozgrzanego silnika wodą. Nie lejemy również na elementy instalacji elektrycznej ani osprzęt elektryczny.
CZYSTE WNĘTRZE
W pierwszej kolejności warto zajrzeć pod dywaniki. Często poza brudem, kryje się również wilgoć. Pozostawiona jest przyczyną nie tylko późniejszej korozji podłogi naszego samochodu ale też nieprzyjemnego zapachu w aucie. Warto również zakonserwować uszczelki i plastiki. Nie zapominajmy również o wyczyszczeniu takich miejsc jak progi czy powierzchni wokół nich, krawędzi drzwi. .Zwieńczenie efektu to pranie i odkurzanie tapicerki.
WOSKOWANIE
Woskowanie auta ma sprawić, żeby auta nie trzeba było myć za często. Niestety jest to czynność pracochłonna i wymagająca ogromnego zaangażowania. Jeśli nasz samochód posiada zarysowania, możemy użyć preparatów lekkościernych. Pastę należy wcierać w karoserię okrężnymi ruchami i poczekać aż wyschnie. Następnie za pomocą czystej suchej szmatki należy zetrzeć nadmiar pasty i ostatecznie nadać błysk karoserii.
Autor Aleksandra Kałamarska
Pomimo, iż myjnie automatyczne kuszą nas niskimi cenami za usługi (mycie auta to koszt około 10-30 zł), warto zakasać rękawy i osobiście wziąć się do roboty. Myjnie niestety mają to do siebie, że czyszczą auto bardzo pobieżnie, dlatego nic nie zastąpi dokładnej pielęgnacji karoserii naszego auta jak własnoręczna praca. Ponadto myjąc ręcznie ochronimy nasz lakier przed ewentualnym porysowaniem szczotkami mechanicznymi na których często lubią osiadać drobinki piasku. Może też się zdarzyć, że zbyt krótki program wstępnego mycia nie usunie z lakieru całego brudu, który będzie rozcierany na całej karoserii.
Mycie auta należy rozpocząć od oczyszczenia karoserii z brudu. Warto w tym celu udać się na myjkę ciśnieniową. Idealnie byłoby, gdybyśmy znaleźli taką, która posiada specjalny zbiornik na środki czyszczące, co umożliwiłoby nam samodzielny dobór płynów. Jeśli jednak na myjkę się nie wybieramy spokojnie możemy wykorzystać zwykłe wiadro z ciepłą wodą i gąbkę.
Obecnie na rynku znajduje się cała gama produktów do pielęgnacji aut. Przed przystąpieniem do pracy należy zapoznać się z zaleceniami producenta płynu podanymi na etykiecie opakowania (m. in. proporcję mieszania środków z wodą). Skład detergentu powinien być neutralny dla wszystkich powierzchni – plastikowych , lakierowanych, gumowych i szklanych.
Do mycia samochodu należy używać miękkiej gąbki, miękkiej, bawełnianej szmatki bądź szczotki z naturalnym włosiem. Na pewno nie są wskazane popularne gąbki do mycia naczyń, które są niebezpieczne dla naszego lakieru. Samochód po umyciu i opukaniu należy wytrzeć gdyż wysychająca woda powoduje zacieki.
OPONY I FELGI
Wbrew pozorom to nie zanieczyszczenia drogowe są najtrudniejsze do usunięcia, lecz pył z okładzin hamulcowych wżarty w powierzchnię felgi. Do usunięcia zabrudzeń stosuje się zwykle silne preparaty zawierające kwas solny. Pozostałości detergentów należy jak najszybciej spłukać. Przy okazji warto również zakonserwować opony, co spowolni ich starzenie.
MYCIE SILNIKA
Mycie silnika to spore ryzyko. O wiele bezpieczniej zlecić pracę doświadczonym fachowcom. Należy pamiętać, żeby pod żadnym pozorem nie polewać rozgrzanego silnika wodą. Nie lejemy również na elementy instalacji elektrycznej ani osprzęt elektryczny.
CZYSTE WNĘTRZE
W pierwszej kolejności warto zajrzeć pod dywaniki. Często poza brudem, kryje się również wilgoć. Pozostawiona jest przyczyną nie tylko późniejszej korozji podłogi naszego samochodu ale też nieprzyjemnego zapachu w aucie. Warto również zakonserwować uszczelki i plastiki. Nie zapominajmy również o wyczyszczeniu takich miejsc jak progi czy powierzchni wokół nich, krawędzi drzwi. .Zwieńczenie efektu to pranie i odkurzanie tapicerki.
WOSKOWANIE
Woskowanie auta ma sprawić, żeby auta nie trzeba było myć za często. Niestety jest to czynność pracochłonna i wymagająca ogromnego zaangażowania. Jeśli nasz samochód posiada zarysowania, możemy użyć preparatów lekkościernych. Pastę należy wcierać w karoserię okrężnymi ruchami i poczekać aż wyschnie. Następnie za pomocą czystej suchej szmatki należy zetrzeć nadmiar pasty i ostatecznie nadać błysk karoserii.
Autor Aleksandra Kałamarska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz