środa, 23 listopada 2011

Filtry czastek stałych -DPF FAP wyłączanie mechaniczne i elektroniczne




Filtry cząstek stałych pojawiły się w autach z silnikami turbo diesla jako efekt dbałości o środowisko kilka lat temu.
Pomijając wątpliwą skuteczność niektórych rozwiązań, okazało się ,że filtry te stały się udręką
kierowców użytkujących samochody głównie w ruchu miejskim.
Dodatkowym problemem jest niska jakość paliwa co w sumie powoduje, że kierowcy samochodów wyposażonych w te urządzenia wielokrotnie częściej muszą odwiedzać serwisy narzekając na ciągłe zapychanie się filtra. Czasami faza regeneracji filtra przeprowadzana jest tak często, że dodatkowa
dawka paliwa nie zostaje spalona i spływa do oleju pogarszając jego własności smarne co w konsekwencji może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
Objawy zapychania się filtra DPF,FAP
1 Ograniczenie mocy , co objawia się spadkiem prędkości maksymalnej
2 Zdecydowane pogorszenie przyspieszeń na niskich biegach /opóźniona reakcja na pedał gazu / zwiększenie tzw. turbo dziury.
3 Częste przechodzenie samochodu w tzw. tryb serwisowy czyli utrata mocy ,ograniczenie prędkości obrotowej silnika ,zapalenie się kontrolki .

Są dwa sposoby na to aby filtry nie utrudniały życia kierowcom

1 • Zmiana sposobu użytkowania auta czyli:
1- tankowanie tylko na dobrych stacjach
2- unikanie jazd na krótkich odcinkach
3- nie obciążanie silnika poniżej obrotów pełnej wydajności turbiny czyli do 2000 obrotów delikatnie z gazem
4- co jakiś czas przejechać kilka km na niskim biegu 3 na obrotch 2500 - 3000 w celu oczyszczenia filtra

2• Wyłączenie programowe , mechaniczne i diagnostyczne usunięcie filtra cząstek stałych.
Autor: inż.Andrzej Godula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz